VD 9 - Sanos
Únor 1987.
Také jsme se mohli povozit důstojněji, Sanosem. Zobrazený kousek se netváří přehnaně akčně, odpočívá u remisy (= kde spí trolejbusy). Jen aby nemrzlo, není vytápěný, ale zato v rozložitě velkém voze nenastane mačkanice.
***********************
Po roce dva tisíce jeden snaživý novinář otisknul, že už jen Zlín zůstal městem, kde tyto jugoslávsko-československé obludy jezdí. Zapomněl připodotknout, že v celé republice provozovala vozy Sanos pouze Bratislava a Zlín. A po rozdělení státu zbyl na České straně kdo? Zlín držel prapor Sanosů nejen poslední, on byl i první a jediný.
Kastle jugoslávská (Skopje-Makedonie), elektrovýzbroj československá – vozy vyrobili prioritně pro zimní olympiádu v Sarajevu. A olympijských her se účastnili pouze odolní cestující – původní trolejbus neměl ani vytápění.
Typy s originální jugoslávskou karoserií a interierem byly krásné – rudá vysoká koženková sedadla, chromované spoje trubek. V pozdějších vozech (vyráběli jsme si je už celé sami) ubylo luxusu, zato přidali topení.